Vegafoto - Sociala medier

Har sedan bloggens start gjort mitt bästa för att hitta balans i bloggens innehåll.

Vill inte att Vegafoto-bloggen enbart visar färdigt bildmaterial utan även fototips och behind the scenes. Har aldrig haft några prestationskrav där ribban måste ligga på en viss höjd utan delat utifrån den kunskap jag besitter. Är övertygad om att arbetsflödet kan göras annorlunda och vem vet kanske rentav bättre. 

När man delar med sig av sitt arbete där man visar hur man jobbar och inte bara färdig bild så genererar det självklart frågor från fotointresserade. Idag är Vegafoto aktiv på sociala medier som Instagram och Vegafoto-bloggen och besvarar alltid frågor i mån av tid/lust. Varför gör Vegafoto detta? Det läggs ju ner ett antal timmar varje vecka och det kan inte faktureras?

Vegafoto är inte enbart ett företag som fotograferar. Vegafoto är en livsstil. Huvudsaklig fokus på foto som kryddas med t.ex. musik, resor, pilates och mat/dryck. Har valt att varumärket Vegafoto skall kännas modernt och intressant baserat på flera parametrar. Vad är modernt och intressant? Givetvis en smaksak men dela saker från hjärtat då kommer likasinnade tycka det känns intressant. Oavsett om det är en fakturerad kund eller en amatör/yrkesfotograf som enbart vill dela intresset. 

Året 2014 börjar gå mot sitt slut och när jag tittar i backspegeln har det varit ett trevligt fotoår där vi utöver våran vanliga uppdragsplåtning lagt mycket fokus på att plåta Outdoor och Sport. Det är två bildgenrer som ligger nära min livsstil. Framförallt vill jag fortsätta att utvecklas som fotograf och hitta ny stigar att vandra på här i livet.

Det är torsdag lunch och jag skriver denna post över en espresso på våran kvarterskaffebar Bar Circi i Linnestan. Vintern är på sin ingång och några veckor återstår på detta året. Lev livet!

//Vegafoto

image.jpg

Snapshot: Vegafoto // Enkel espresso, Bar Circi.